Idag känner jag mig allt annat än pigg. Tror jag åkt på en förkylning då jag hostade och nyste hela kvällen igår. Idag fryser jag ständigt och känner mig hängig och trött trots modafinilen som brukar ge mig energi. Därav hoppar jag dagens föreläsning och myser ned mig i soffan med värmefilt, värmedyna och massa kuddar framför Midnight Mass. Det är en relativt ny skräckserie på Netflix som jag sett tre avsnitt av än så länge och tycker om mycket!

Jag hoppas på att det bara är en klassisk 2-dagars-förkylning som jag får till och från under höst och vinter. Senast jag var riktigt sjuk var 2016 så mitt immunförsvar är ändå förvånansvärt bra trots alla sjukdomar och mindre hälsosamt leverne. Det sistnämnda hoppas jag på att ändra dock - har fått en remiss till en livsstilsrådgivare genom min vårdcentral som ska hjälpa mig att ändra mitt dysfunktionella ätmönster och peppa mig till träning. Ser verkligen fram emot det! Är trött på att känna mig svag, behöva sova efter mat för att jag äter för fort/för mycket kolhydrater och vara allmänt slö. Tog emot att be om hjälp för det men ibland är de svåra valen just de man behöver göra.

Nu: en kopp kaffe innan jag återgår till avsnitt fyra av Midnight Mass. Får se om jag lyckas hålla mig vaken avsnittet ut för känner mig otroligt trött trots 12h sömn inatt..

Min lille prins med snusnäsduken och leksaken han fick från samarbetet med en engelsk butik med hundaccessoarer & leksaker. Så fin, och så nöjd över sina nya presenter.


This free site is ad-supported. Learn more