Har haft en helvetisk natt. Igår började min axel, som jag har en impingementskada i, värka och det blev gradvis värre. Cut to kvällen då jag hade så ont att jag inte riktigt visste vad jag skulle ta mig till, och då är min smärtgräns ändå HÖG. Var på väg att börja gråta flera gånger (pms gjorde inte det hela bättre) och när jag tillslut somnade så vaknade jag regelbundet hela natten av smärtan. Gav upp försöken till sömn vid sextiden och har nu placerat mig med värmedyna, värmefilt och cigodonpaketet framför Kastanjemannen på Netflix.

Vet inte om jag orkar hålla ut tills imorgon och åka till vårdcentralen eller om det blir ett besök på akuten idag. Anar att jag fått s.k kalkaxel, vilket är en vanlig komplikation vid impingement, och då behövs kortisoninjektion för att minska smärtan. Behöver även fler citodon eftersom jag just nu tvingas äta dem som godis. 🥲

Ska verkligen försöka ta mig iväg på dagens julmarknad men det är ytterst tveksamt om det är hållbart. Först och främst måste jag i alla fall maila min lärare och be om uppskov med veckan uppgift för just nu kan jag omöjligen sitta framför datorn och arbeta.

Hoppas ni alla mår bättre ❤


This free site is ad-supported. Learn more