Förra lördagen började med att jag gjorde mig i ordning lite smått i lugn och ro på förmiddagen

Jag & min älskade Dilla skulle nämligen fota honom i/med presenterna han fått från företaget Pawtly!

Fina älsklingen hade bland annat fått en snusnäsduk med Halloween-tema och en pipleksak i form av en mjukishund.

Han fick även en snusnäsduk med julmotiv som han ska ha på sig på julafton tillsammans med en tomteluva (och vilket han lär hata mig för då hehe).

Favoriten för honom var ju dock helt klart leksaken!

Tyvärr slet han av dess ena arm på två minuter men det är sånt man är van vid när man äger en hund av denna ras. De ska jämt bita sönder allt i smådelar?! Vet att även pitbullhundar är sådana så är verkligen något med typen av hundar. 😅

Vi hade begett oss ut till udden på halvön där mina föräldrar bor

.. och den var i full höstskrud! Så vackert med höst ändå!

Stannade till utanför mina föräldrars hus för att ta några bilder när Dilla lekte med (= dödade) leksaken.

Det är ju ingen liten, svag hund man skaffat sig i alla fall.. 🙃

<3333333

Sedan gick vi hem, båda nöjda & belåtna, för att värma oss lite.

Jag började dessvärre få värk och gjorde om planerna för kvällen till att stanna hemma. Skulle ändå upp tidigt dagen efter (trodde jag).

Istället åt jag middag med mina föräldrar: oxfilé, potatisgratäng och bearnaisesås. Alltid lika gott, och lika mysigt att hänga med familjen. ❤

Till efterrätt delade jag och pappa på en bit kladdkaka med grädde & hallon. Sen var jag så mätt att jag behövde lägga mig och vila en stund, hehe.

På kvällen underhöll jag mig med att spela ett Tomb Raider-spel på ps4 och låtsas att det var jag på K2 på skärmen (internt skämt med Ylva om att jag, utan någon muskelstyrka eller erfarenhet, en gång fick för mig att jag kunde bestiga världens svåraste och farligaste berg nämligen K2 och tog illa upp när jag inte blev vald som "most likely" att bestiga ett berg i pekleken).

Plötsligt var klockan 02 och jag bytte om till myskläder och bestämde mig för att gå att lägga mig sent istället för att gå upp tidigt, det var nämligen en sjukt bra UFC-gala som startade kl 04! Försöker för övrigt fortfarande vänja mig vid att ha en kurvig kropp efter 5-6kg viktuppgång pga bruten fot, vissa dagar är jag mer okej med det men tyvärr är de få.

Logisk som man är så botade man kroppsångesten med en prinsessbakelse🙃

Tillslut drog UFC igång och vid sex/sju-tiden vad det äntligen dags för the Main event: usman vs covington. En fight jag sett fram emot i mååånader. Åt en kanelbulle och tittade spänt. Tyvärr slutade den inte som jag hoppades och var inte lika fantastisk som deras första möte, men fortfarande väldigt sevärd och bra fight! Nattens bästa fight var dock lättviktsmatchen mellan Gaethje och Chandler. Wow!!! Den eller Volkanovski vs Ortega i september är lätt årets bästa fight, riktig slakt.

Somnade vid halv åttatiden på morgonen och gick upp redan klockan elva så i söndags var man TRÖTT. Dolde det väl med smink.

Mamma och jag åkte in till stan för en fika på underbara Kullzenska, det kanske mysigaste fiket i Kalmar med anor från way back in time. Jag åt en paj med hallon, björnbär och muskotnöt. Kommer ni förresten ihåg perioden när folk försökte knarka på muscot? Haha.

Drack en vaniljmilkshake till som tyvärr var mer estetiskt fin än den var god.

Passade på att köpa på mig lite pocketböcker när det var 3 för 4 på Akademibokhandeln. Ser mycket fram emot att läsa dessa, redan börjat med "Hennes nya ansikte" som är uppföljaren till "Min fantastiska väninna".

Köpte även två par jeggings, alltså jeansleggings. Klarar inte av att bära vanliga jeans så den här typen är perfekt för mig. H&M har de bästa!

Hämtade ut ett paket på vägen hem som visade sig innehålla mina 2 adventskalendrar från H&M! En med smink och en med lite blandade produkter för bad & kropp. Ser fram emot att öppna dem! Blir nog lucköppning på instagram i december.

Fick också hem min mysiga bucket hat som jag redan visat här. Fick 100 frågor på instagram om denna haha, verkar vara fler än jag som älskar klassiska fiskehattar!

Sen tände jag en massa doftljus och tittade på On Becoming a God in Central Florida. Rätt rolig serie om pyramidspel med Kirsten Dunst (<3) i huvudrollen. Finns på Netflix. Somnade redan innan sex, var verkligen dödstrött efter bara tre timmars sömn.

Och det var min förra helg det! Hoppas er var lika fin som min. ❤


This free site is ad-supported. Learn more